Onze digitale experts

Retail update, Optimaal Digitaal, Digitale strategieën

Branche update

Olaf Zwijnenburg is Retail Expert bij de Rabobank. Hij neemt ons mee in de belangrijke transities digitalisering en verduurzaming en de impact op winkels en centrumgebieden.

Leefstijlen en marketing

Simone is kennishouder van de Leefstijlvinder: een bijzonder rijke manier van doelgroepensegmentatie op het gebied van datagedreven citymarketing. Simone zal deze kennis toepassen op binnensteden. Zij zal voorbeelden laten zien van welke leefstijlen waar wonen als bewoners en bezoekers aan de binnensteden van bijvoorbeeld Maastricht, Amersfoort en Groningen. Vervolgens zal Simone de deelnemers meenemen in wat die leefstijl aan aanbod en communicatie wel en niet wil. Hoe speel je hier op in als ondernemer, vastgoedontwikkelaar, binnenstadsmanager of lokale marketeer?

De potentie van de
Podcast

Nico van der Zaan (Podcast Jungle) neemt ons mee in de wereld van podcasts en hoe je deze in kan zetten binnen je (digitale) communicatiestrategie. 

TikTok

TikTok heeft inmiddels meer dan 6 miljoen gebruikers in Nederland…

Aan de hand van diverse voorbeelden neemt Tom de Groot van AGEN-Z je mee in de wereld van “shorts”. Hoe kun je als winkelgebied profiteren van TikTok en andere short-form video platformen?

Digitale winkel-beleving

Philip van den Driessche (Dobit) laat je de mogelijkheden van een digitale winkelbeleving ervaren en laat zien hoe dit toegepast kan worden in de wereld van centrumgebieden. Wat kunnen we de komende jaren allemaal verwachten? Stevenen we af op het digitale winkelgebied?

Online
acties werken!

Bij Selly hebben ze zich gespecialiseerd in online consumenten-acties met offline impact. In een sneltreinvaart neemt Ivo Geernaert je mee door een aantal succesvolle cases uit diverse gebieden in Nederland.

Online acties werken!, Optimaal Digitaal, Digitale strategieën
Slimmer werken met AI

Vraag het AI

Het lijkt erop dat er iedere dag nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden op het gebied van AI en Machine Learning. Maar hoe kan je deze innovaties optimaal inzetten voor het centrumgebied? Alain Manche (New Story) heeft een aantal praktische voorbeelden op een rijtje gezet.

Digital marketing in de mix

Als centrumgebied heb je uiteraard je marketingstrategie helder. Maar hoe verhoud de digitale marketing en social media marketing zich tot de rest van jouw marketingmix? Je kunt je euro uiteindelijke maar één keer uitgeven. Frank van der Steen (FanWork) vertelt hoe je jouw marketingbudget zo effectief mogelijk inzet, met als doel: drukte.

Digital markting in de mix

Een nieuwe beweging

Hoe kunnen we vanuit een nieuwe online infrastructuur de klantreis van online naar centrumgebieden vergroten. Michiel Vos (Beezy) neemt ons mee in deze interessante materie.

Community
Building

Samen werken aan samenwerken, de heilige graal voor centrumgebieden. Maar hoe zet je digitaal in om mensen met elkaar in verbinding te brengen en te houden. Vanuit Chainels vertelt Erwin Buckers op inspirerende wijze uiteengezet hoe je de potentie van een community op de meest optimale wijze kunt benutten. 

Community optimalisatie, Optimaal Digitaal, Digitale strategieën
Optimaal Digitaal, Digitale strategieën

Website en/of app?

Remco Heeren (BuurtApps) zet de verschillen tussen gebruik website, social media en app uiteen en staat stil bij het stimuleren van lokale samenwerking, collectieve campagnes en sociale meerwaarde.

Klantreis van mobiel naar het centrum

Auke Boersma van Mobile Journey neemt ons mee in een schitterende case over de stad Utrecht, waarbij hij uiteenzet hoe je digitale marketing op een internationale wijze in kunt zetten om fysiek bezoek te genereren en te meten.

Slimmer werken met AI, Optimaal Digitaal, Digitale strategieën